marielleochnova

första advent

Publicerad 2012-12-02 21:37:36 i Allmänt

klassisk rubrik jag vet, men jag orkar inte komma på en bra rubrik och säga något vettigt alls egentligen. Har ingen rubrik som passar för dagens inlägg heller då jag mest kommer skriva om min helg osv. 
 
Denna helgen har bestått av att gå i skola, hade i fredags endast temadag, då vi satt och lyssnade på en föreläsning om HIV och AIDS, det var en ganska intressant föreläsning men tyckte det låg fel då det var fredag och vem orkar egentligen sitta och lyssna på en föreläsare på en fredag. Ingen men vi stog ut och vi alla vet ju att efteråt  blir det faktiskt helg så det är rätt lungt. PÅ fredag kom även Simon och Micke hit och vi lånade pappas volvo och åkte till stan eftersom M just fått körkortet så tyckte vi att det var en bra idé. När vi kom till stan så orkade vi inte göra så mycket alls utan alla var rätt så trötta och vi la oss väldigt tidigt ändå. 
 
I lördags så vaknade jag av två pojkar som skriker som femåringar och väckte mig med" DET ÄR SNÖ UTE!!! KOLLA ALL SNÖ OMG VI MÅSTE UT" osv. Jag somnade visserligen om men vaknade efter bara någon timme. Vi gick alla ut och skottade då Simon hade ringt och frågad om skottningen på parkeringen eftersom vi hade bilen och den var lätt insnöad. Vi fick tillslut ut bilen efter mycket om och men och tog vårat pick och pack och for ut till dollarstore. Där handlade jag och simon julklappar och sedan så träffade vi på Rambo och åkte vidare ut till birsta där det blev lunchoch fika. När vi varit där ett tag så åkte vi hem men trots att vi var borsta nästan 5 timmar så var det inte skottat på parkeringen så vi fick ställa bilen på ett annat ställe. Trodde att det var tillfälligt men nej det var det ju inte så vi tog och åkte till Torpshammar igen. Väl hemma i Torpshammar kollade vi på film och bara myste ner oss. Kan ju säga att bilresorna på lördagen inte var roliga alls då det var halt, oskottat och allmänt äckligt att åka bil och det är inte något jag vill göra om då jag hela tiden satt och tänkte " vi kommer hamna i diket" 
 
Idag ( söndag) så vaknade jag av att simon kom och väkte mig och sa att jag var tvungen att gå och lägga mig i soffan och kolla på julkalendern, sagt och gjort jag hamnade imorse, tidigt, framför tv:n. när det var klart gick vi ut ett tag och lekte med novisen och bara myste och sedan blev det mera film. Vi kollade på uppföljaren av den film vi såg på lördagen. Vi åt mat och sedan for Simon och micke hem. Jag däremot klädde på mig och åkte till julskyltningen. Där köpte jag mig ett par vantar, wienerbröd och lotter sedan kollade jag på luciorna eller kandidaterna iaf och sedan blev det att åka hem för det var fruktansvärt kallt ute. 
 
Imorgon är det skola igen, kommer nog inte bli en lika awesome och lätt vecka som den vi haft, jag hoppas iaf inte det blir det och sedan i helgen får vi se vad jag hittar på. förhoppningsvis kommer jag hitta på något roligt. 
iaf så ska jag nu gå och lägga mig då jag är fett med trött efter att varit vaken en hel dag och efter att gått omkring på julmarknad och lekt med småbarn * elin och emma * och det ska bli skönt att bara lägga sig ner i sängen och mysa ner sig. 
 
bjuder på en halvgammal bild eller tjaa väldigt gammal bild på Pernilla min älskade vän som jag saknar något så fruktansvärt och som jag bestämt mig för att åka och träffa NU SNART HELST IGÅR! 
" åh vilken härlig dag" 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marielle Berntxen

Mitt namn är Marielle Berntzen, jag är 22 år gammal och bor i en liten by i skogen ca 7 mil väster om Sundsvall. Jag praktiserar för tillfället som lärare och jag är utbildad fotograf. Jag älskar min hund över allt annat på denna jord, jag älskar även att umgås med kompisar och åka på kryssningar med 100%party. Jag är sprallig, jag är medmänsklig och jag är allmänt snäll trots att jag egentligen vill vara elak och en djävul men det funkar inte så bra som jag hoppats på för att få vara det. Något som också kan vara kul att veta är att jag helt klart suger på att blogga och bloggar ytterst sällan men försöker att blogga oftare och oftare. Det var väl en kort presentation om mig antar jag xD

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela