marielleochnova

jullov

Publicerad 2013-01-02 22:33:12 i Allmänt

Som rubriken säger har jag nu jullov, har dock haft det ett tag men inte haft tid eller ork att skriva en blogg faktiskt. bloggar inte ofta alls men när jag väl bloggar så bloggar jag :3 Det får ni som läser acceptera, annars går det är bomba mig med kommentarer så skriver jag oftare. 
Detta lovet har hitils varit rätt okej faktiskt, tog mitt pick och pack och drog till Sundsvall och firade både jul och nyår där. dagen efter att jag kommit till stan kom liz till oss och lämnade av sina saker och for sedan till timrå och sov där. Medans hon var i timrå passade jag och Simon på att vara med Mattias, det var nice för vi drog på bio och kollade på " the hobbit" väldigt bra film faktiskt. helt klart värd att kolla på. under jul så satt vi ( jag simon och liz) hemma hos simon och åt god mat och bara hade det mysigt. Jag fick några helt klart underbara julklappar som jag totally älskar. Fick presentkort, tavlor och massa trevligt. Mellandagarna spenderades mest hemma hos simon. Jag ville knappt röra mig för jag älskar att vara hos honom, känner mig så säker där. Syster och barnen kom och hälsade på och sov över hos oss med. Det var fruktansvärt trevligt och jag gillar det verkligen. Hade supermysigt när dom var hos oss och det gillar jag. vill spendera mer tid med dom men tiden räcker som inte till ordentligt. Nova kom dagarna innan nyår för mamma och pappa skulle göra massa saker och kunde inte ha henne då så hon kom och hälsade på hos oss och fick vara med oss. jag älskade det, klarar mig knappt utan det lilla livet känns det som. Hon är ändå min svans och hon följder mig vart jag än går så det känns fel att vara utan henne för länge. samma dag som hon kom och hälsade på gick vi till stan. Första gången för Nova att gå på stan - hon skötte sig otomordentligt bra :D första hundmötet ville hon gå fram och hälsa men när hon fattade att det fick man inte så skötte hon alla andra hundmöten galant. trots att hundar gjorde utfall och försökte dra sina ägare så de fick hälsa så ignorerade hon bara. Hon tyckte verkligen inte om dörrar som öppnar sig själv, dom är läskiga tycker hon. Sedan fick hon gå in till arken vilket var fantastiskt. Hon skötte sig jätte bra trots att det vara ndra hundar där och hon fick faktiskt en kompis på arken, en liten sheltie kille som ville bli hennes vän. bara för att hon var superduktig så fick hon även ostben som hon fick tugga på när vi hade kommit hem :3 

Nyår skulle firas med att bara sitta hemma hos simon och ta det lungt och bara mysa med Nova typ men slutade med att jag åkte till marius som jag inte träffat på jätte länge, det var fruktansvärt nice och jag ångrar mig inte. Skulle dock bara ta det lungt men det kändes dagen efter. Har inte varit så seg på länge faktiskt. Kändes att man hade haft roligt :3 Träffade nya människor som var helt fantastiska, dock så försökte någon random idiot att göra så vi fick problem men det räddades snabbt. Någon var dum nog att kasta en jävla smällare vid benen på en av dom vi var med så hennes kille fick rädda henne genom att snabbt som attan kasta bort smällaren. Jag kan inte förstå vilka jävla idioter det finns här i världen. Så jävla sjukt :/ 
 
Dagen efter nyår tog jag det endast lungt, inte många knop gjorde jag den dagen. Sedan är vi framme till idag och idag skulle jag egentligen umgås endast med simon och bara mysa och ha mig men stackaren mådde inte så bra så jag tyckte jag kunde lika gärna åka hem och bara vara hemma och låta han ta det lungt ifred. Tror att han behöver det faktiskt. Så nu har jag några dagar kvar innan skolan börjar igen så jag ska ta vara på dessa dagar och försöka göra något vettigt med Malin eller så :3 Har saknat henne fruktansvärt mycket så. 
 
hoppas ni alla hade ett bra nyår och jul och hoppas ni kommer ha det lika trevligt hela år 2013 :3 
 
Bjuder er på MASSOr av bilder från mitt lov :3 Hoppas ni gillar dom trots att de är några modilbilder med i det hela :3 

Kommentarer

Postat av: Cissy

Publicerad 2013-01-02 23:08:17

Är du i torpshammar nu? :)

Svar: jupp det är jag ;)
Marielle Berntxen

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marielle Berntxen

Mitt namn är Marielle Berntzen, jag är 22 år gammal och bor i en liten by i skogen ca 7 mil väster om Sundsvall. Jag praktiserar för tillfället som lärare och jag är utbildad fotograf. Jag älskar min hund över allt annat på denna jord, jag älskar även att umgås med kompisar och åka på kryssningar med 100%party. Jag är sprallig, jag är medmänsklig och jag är allmänt snäll trots att jag egentligen vill vara elak och en djävul men det funkar inte så bra som jag hoppats på för att få vara det. Något som också kan vara kul att veta är att jag helt klart suger på att blogga och bloggar ytterst sällan men försöker att blogga oftare och oftare. Det var väl en kort presentation om mig antar jag xD

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela