marielleochnova

Jag ser det snöar

Publicerad 2012-10-16 09:58:47 i Allmänt

Jag ser det snöar jag ser det snöar :3 
Det är det bästa jag vet, Nova med. Vi båda kan vara ute och leka i snön hur mycket och hur länge som helst. Vi gör allt på vintern, Det är seriöst det roligaste som finns är vintern för man kan göra så mycket och det är inga kryp ute som äter upp mig och det är bara helt fantastiskt :3 Jag ÄLSKAR vinter och snö och allt sådant :3 
 
tänk er att ni varit ute en hel dag, lekt i snön med hunden ( om ni nu har en hund ) eller barnen eller vad det nu kan tänkas vara ni är ute med, Ni har fått andas in frisk och härlig vinterluft som i början bränner i halsen men sedan blir helt härligt friskt och mysigt och ni är helt slut efter en massa spring i snö, skoteråkning och bara mys. Det kan vara allt från bygga snögubbar till kasta snöbollar på varandra till att bara vara ute och gå. Det spelar ingen roll men tänk er att ni varit ute en hel dag i snön och kommer in ochfår dricka varm oboy. Förstår ni hur underbart det är det är så sjukt fantastiskt så det finns inte. Det är verkligen den härligaste känslan när ens kinder är aldeles röda och kalla och man känner hur friskt och härligt det är överallt. Sedan att allt är så ljust och äckligt vackert är fantastiskt :3 Det är så vackert med träd fulla med snö på och åkdrarna är fulla med snö och BLÄ allt är så fantastiskt awesome så det finns inte, Jag är verkligen som en fem åring när det kommer till vintern och snö och sånt. Jag ÄLSKAR det det är det bästa som finns :3 
 
Jag kan ärligt säga att jag är ute mer på vintern än på sommaren för sommaren är bara äckligt varm och jävlig medans vintern är fantastisk. Man tar på sig en fleece jacka och en skidjacka som är vin och vatten tät sedan kan man vara ute hur länge som helst utan att frysa :3 det är perfekt :D Att jag dessutom fick en hund som älskar snö nästan lika mycket som mig, hon blir tokig när det snöar och är snö ute. Hon får spratt och bara springer omkring och hoppar och far ungefär som kalvar när man släpper ut dom på sommarbete efter en vinter att stå inne. Det är helt fantastiskt att se på :3 
 
till er snöhatare. håll det för er själva :D Snön är fantastiskt ni har bara inte fattat varför ännu :3 
 
 
Bjuder på en bild från denna morgon när vi åkte till skolan, Den är fotad med min iphone 3 så kvalitén är sämst och allt är egentligen sämst med den men det är SNÖ :D Det är den första snö bilden för i år :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marielle Berntxen

Mitt namn är Marielle Berntzen, jag är 22 år gammal och bor i en liten by i skogen ca 7 mil väster om Sundsvall. Jag praktiserar för tillfället som lärare och jag är utbildad fotograf. Jag älskar min hund över allt annat på denna jord, jag älskar även att umgås med kompisar och åka på kryssningar med 100%party. Jag är sprallig, jag är medmänsklig och jag är allmänt snäll trots att jag egentligen vill vara elak och en djävul men det funkar inte så bra som jag hoppats på för att få vara det. Något som också kan vara kul att veta är att jag helt klart suger på att blogga och bloggar ytterst sällan men försöker att blogga oftare och oftare. Det var väl en kort presentation om mig antar jag xD

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela