marielleochnova

2

Publicerad 2012-05-16 13:36:34 i Allmänt

Nova, vem är det ?
Nova är en hund som är väldigt mycket hund, Hon är en enmans hund och hon lyssnar bäst om du låter bli att höja rösten och pratar lungt och pushar henne. Hon älskar att hoppa och trickträna och fungerar bäst då man använder klicker.
Hon är en hund som älskar att kasta boll eller att jag ska kasta boll åt henne och hon får hämta den. Hon älskar även att vara ute och springa bredvid cykeln på somrarna och det är super roligt att få träffa kossor och andra djur tycker hon.
Hon kan vara väldigt dominant om hon träffar hundar om man inte visar att man klarar av situvationen. Då är hon snabb på att ta på sig rollen som " ledare" men det funkar som sagt var bra så länge man själv visar att jag har koll du behöver inte oroa dig för någonting alls.

När det gäller människor så älskar hon människor, Hon älskar att bli klappad och hon älskar att bara ligga och mysa och vara nära.

Hon är en sådan hund som kan ligga och sova i soffan i flera dagar och sedan vara ute och springa utan problem.
dock kan hon ibland vara väldigt tjurig och  bli döv och bara gå åt sitt egna håll.

Hon är en hund som under dessa 2,5 år jag haft henne har hon fått mig att svära, skratta, gråta och i princip allt en hund kan få en att göra. Hon är helt perfekt tycker jag och jag älskar henne otroligt mycket. Det är verkligen den perfekta första hunden att ha och hon har verkligen höjt mitt självförtroende då det gäller hundar :)

---------

Marielle då, Vem är hon?
Jadu det kommer ni nog lära er när ni läser denna blogg lite mera :P Jag har inte så mycket att säga om mig själv så :D

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2012-05-16 19:38:09

Ja...hon är perfekt...liksom Du!! Sätt Simon bakom kameran, så får du härliga bilder här oxå:-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marielle Berntxen

Mitt namn är Marielle Berntzen, jag är 22 år gammal och bor i en liten by i skogen ca 7 mil väster om Sundsvall. Jag praktiserar för tillfället som lärare och jag är utbildad fotograf. Jag älskar min hund över allt annat på denna jord, jag älskar även att umgås med kompisar och åka på kryssningar med 100%party. Jag är sprallig, jag är medmänsklig och jag är allmänt snäll trots att jag egentligen vill vara elak och en djävul men det funkar inte så bra som jag hoppats på för att få vara det. Något som också kan vara kul att veta är att jag helt klart suger på att blogga och bloggar ytterst sällan men försöker att blogga oftare och oftare. Det var väl en kort presentation om mig antar jag xD

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela