marielleochnova

3

Publicerad 2012-05-16 13:41:54 i Allmänt

Idag 16 maj.

Har nyss varit ute och tränat med Nova och Ragge, Ragge är min brors hund och han är en alaskan hyskey som är helt sinnessjukt mysig men som har väldigt mycket energi. Han verkar väldigt ovan allt som har med träning att göra men är väldigt lättlärd.

Idag var vi ute och tränade jag med Nova och gick mest igenom de trix hon kan och bara hade det trevligt. Sedan tränade jag med Ragge en stund och Självklart blev uppmärksamhetsh***n Nova avundsjuk och ville vara med så helt plötsligt står jag där och tricktränar med två hunder samtidigt och känner att på något sätt gick det ändå bra. När jag sa till Ragge vad han skulle göra så gjorde Nova också det och både fick godis :P

Efter att vi tränade lite så så fick Nova hoppa lite eftersom det är en favoritsysla hon har. Hon klarade sig gallant och efter det tänkte jag att jag skulle träna Ragge i att hoppa med och det gick utan problem det med. Han förstog väldigt snabbt vad det var han skulle göra :)

det är så kul att se dom två tillsammans. Dom har börjar gjort allt tillsammans så när jag tränar med Nova vill Ragge vara med och tvärtom. Och det är så kul attt se när dom förstår :D

Jag önskar jag hade haft en bild att visa er då dom båda hoppar samtidigt över hindrena, Det såg ruskigt kul ut måste jag säga :)

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2012-05-16 19:39:20

Låter härligt !!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marielle Berntxen

Mitt namn är Marielle Berntzen, jag är 22 år gammal och bor i en liten by i skogen ca 7 mil väster om Sundsvall. Jag praktiserar för tillfället som lärare och jag är utbildad fotograf. Jag älskar min hund över allt annat på denna jord, jag älskar även att umgås med kompisar och åka på kryssningar med 100%party. Jag är sprallig, jag är medmänsklig och jag är allmänt snäll trots att jag egentligen vill vara elak och en djävul men det funkar inte så bra som jag hoppats på för att få vara det. Något som också kan vara kul att veta är att jag helt klart suger på att blogga och bloggar ytterst sällan men försöker att blogga oftare och oftare. Det var väl en kort presentation om mig antar jag xD

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela