marielleochnova

Dags att börja skriva av sig igen.

Publicerad 2012-10-11 16:07:32 i Allmänt

Jag har kommit på att det är dags för mig att börja skriva igen, Att inte skriva något får mig att må dåligt även om jag bara skriver vad jag åt till middag eller en hel historia varje dag. 
 
Idag eftersom det var ett tag sedan jag skrev så tänker jag bara säga att jag lever, Nova lever vilket jag är glad för då jag hittade henne äta på en jävla synål som är typ 5 cm lång och supervass. Tackar gudarna för att hon är vid liv faktiskt. GUD vad skulle jag göra utan henne. 
 
Det har hänt rätt så mycket faktiskt men jag tänker inte skriva något om det för ni behöver inte veta allt jag gjort när jag inte skrivit på ett tag. * har inte skrivit sedan i somras * Men iaf så jag pluggar fortfarande på Ålsta, Går fortfarande Foto och går mitt sista år och känner hur jag börjar gå halvt in i väggen vilket inte alls är bra. Så därför kom jag på att jag ska lasta av mig allt på er istället för hålla allt för mig själv :3 
 
På tal om att lasta av mig på andra så skrev jag för inte alls länge sedan en text på bilddagboken eller dayviews som det nu så fint heter om hur rädd jag är för månen och varför och fick väl delade åsikter om detta, Vissa tyckte att jag var en fjant medans vissa förstog mig osv. Det jag vill komma till här är hur faan kan man kalla någon för fjant för att dom är rädd för något? Jag förstår verkligen inte hur man kan göra så? bara för att vissa är rädd för massor medans vissa människor inte är rätt för något ger inte detta dom som inte är rädd för något övertag eller rätt att bete sig eller säga vad de vill mot dom som nu är rädd för saker. Jag bara förstår inte hur vissa människor tänker alls. Det är helt sjukt i mina ögon. Dessutom över internet. Hur gammal är man då? Det är något jag inte förstår. Varför tar folk chansen att mobba folk och göra narr av dom över internet? Det är så fruktansvärt fjantigt och inte alls vuxet någon stans. Tar man chansen att göra sådant på internet man inte skulle våga göra irl eller ? För seriöst över internet? Där dels alla kan se * kan vara både bra och dåligt* Men också där du bara kan blocka eller ngt så du slipper ta ansvar för vad du säger och gör? Moget... eller inte alls. 
 
Har sedan åsikter om denna jävla äckliga video som är överallt, https://www.facebook.com/photo.php?v=10151238250115412 detta är sjukt, Detta ska inte hända, men lik förbannat händer det vilket jag tycker är helt jävla sinnesjukt vad är felet egentligen. Mannen som går iväg med hunden och är ute på promenad eller vad han nu gör med hunden är inte hundägaren men gud han ska inte hålla i ett hundkoppel över huvud taget. Han borde skämmas och att han sedan är så omogen att han bara går därifrån? Vad är det för jävla stil. Sedan ägaren till hunden är en hedersvärd kvinna eftersom hon ringde och änmälde det hela men dock börjar jag undra om hon verkligen ska vara hundägare, hunden är förmodligen understimulerad eller ngt eftersom den agerar som den gör. Men samtidigt så kanske det inte är så utan bara den som höll kopplets dåliga hundvana och förmåga att bete sig som hundägare som gjorde att hunden reagerade som den gjorde. Många saker kan man säga om detta men det jag tycker är att det är så hemskt för barnet som förmodligen inte hade en aning om vad som gjorde att hunden gjorde som den gjorde. Visst det kan ha varit barnets fel att allt startade MEN då skulle mannen med hunden säga ifrån om han såg det gå överstyr det är det han inte gör utan står bara och kollar när allt urartar och folk kommer fram och gör allt dom kan för att hjälpa den stackars pojken. Men eftersom alla sätt videon och förmodligen redan har åsikter osv och många har skrivit om den tänker jag inte göra en novell av det hela :3 
 
Det finns dock en till video jag har åsikter om, Den då poliserna dödar två hundar. DETTA ÄR SINNESSJUKT! Jag förstår inte ens varför de inte blev satta i fängelset på en gång. Det är helt jävla bisarrt att detta ens pågår. Här tror man att man kan lita på och känna sig säker med svenska polisen men om jag nu ska gå med Nova på stan eller vart som helst för den delen och skulle se poliser komma jag skulle få panik, I mitt bakhuvud skulle det finnas att risken finns att dom kommer döda henne * Inte så extremt men aja * Hur ska hundägare eller vilken människa som helst kunna lita på polisen nu? Vad tror dom detta gör mot deras förtroende som redan sviktade hos många? Inte så jävla bra faktiskt. DOCK tycker jag folk ska se på denna länken och sedan säga vad ni tycker om den idéen http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=hundcoachen_fredrik_ar_kritisk_till_polisens_avrattning_av_hundarna&videoid=2227310&utm_medium=sharing&utm_source=facebook&utm_campaign=tv4play.se Jag själv tycker att det kan vara en bra idé för att polisen ska lära sig något och att detta inte ska behöva hända igen. 
 
Sedan har jag bara lust att visa några bilder jag fotat för jag älskar att visa mina bilder och för att jag tycker det är ett bra avslut på all denna text :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marielle Berntxen

Mitt namn är Marielle Berntzen, jag är 22 år gammal och bor i en liten by i skogen ca 7 mil väster om Sundsvall. Jag praktiserar för tillfället som lärare och jag är utbildad fotograf. Jag älskar min hund över allt annat på denna jord, jag älskar även att umgås med kompisar och åka på kryssningar med 100%party. Jag är sprallig, jag är medmänsklig och jag är allmänt snäll trots att jag egentligen vill vara elak och en djävul men det funkar inte så bra som jag hoppats på för att få vara det. Något som också kan vara kul att veta är att jag helt klart suger på att blogga och bloggar ytterst sällan men försöker att blogga oftare och oftare. Det var väl en kort presentation om mig antar jag xD

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela